vybitá Li-Pol batéria

Motory, regulátory,prevodovky atď..

vybitá Li-Pol batéria

Poslaťod JanoS » Uto 06. Mar 2012 23:14:40

Ahojte, obraciam sa na vás s pár otázkami. Je možné zachrániť vybitú Li-Pol-ku? Popíšem situáciu:
Dal som vybalancovať a nabiť 4celovú baterku. Po nabití bolo na všetkých 4 článkoch 4,2V. Pri vybití na 3 článkoch 3,18V a na 4. článku 2,85V. Je možné, že jeden článok sa takto zničil už po 2. nabití? Môže to byť dôvod na reklamáciu? Je možné takto poškodenú batériu ešte zachrániť? Niekde na nete som čítal, že pri vybití pod 3V sa Li-Pol-ka dáva do tzv. sleep módu a že väčšina nabíjačiek ju nedokáže servisovať (to ale znamená, že menšina nabíjačiek by ešte dokázala batériu nabiť), čo sa mi potvrdilo. Nabíjačka detekuje len 3 bunky. Ďalej sa v tom článku písalo, že definitívne zničenie batérie je až pri 2,5V.
Má s tým niekto nejaké skúsenosti? Vďaka.
Mitsubishi Pajero Metal top || Bruder CAT 246 RC conversion || Hexakopter XL
--
HITEC Optic 6 sport 40 MHz, 59 kanál
Graupner MX-12, 2,4 GHz
---------------------------------------------
project Nissan Patrol GR Y60
project Suzuki Jimny 2010
Obrázok užívateľa
JanoS
 
Príspevky: 365
Registrovaný: Sob 22. Jan 2011 18:41:05
Bydlisko: Viničné/BA/MT

Re: vybitá Li-Pol batéria

Poslaťod petos » Str 07. Mar 2012 12:57:55

Ak je v zaruke a nabijal si ju cez balancer,tak ju skus reklamovat.(predpokladam,ze si ju kupoval tu)

Pre ostatnych co mame cinky low-end(rozumej cinske li-pol -bez zaruky)
nastav na nabijacke iny rezim,napr PB,NiMH,NiCD,alebo najlepsie udrziavacie nabijanie.
A pusti do baterie maly prud.(max. 1/10 C,cize pri 5000 kapacite= 500maA,lepsie menej -100mA)
Treba dostat ten clanok nad 3v,aby si mohol pripojit balancer.
Ak sa nepodari,tak mozes otovorit bateriu a pozriet kontakty.Mozno zistis vadny spoj.
Ak bude vsetko v poriadku a clanok sa nespameta,ostava z toho spravit uz iba 3S.
TRX6
SCX10
Obrázok užívateľa
petos
 
Príspevky: 718
Registrovaný: Sob 22. Jan 2011 15:11:05
Bydlisko: BB

Re: vybitá Li-Pol batéria

Poslaťod JanoS » Str 07. Mar 2012 15:51:20

Áno, nabíjal som ju cez balancér. Tá možnosť nabíjania na inom móde ma napadla (skúšal to niekto?), no nakoľko som na Li-Polky čítal samé bu bu bu, tak som sa to neodvážil, aby som náhodou nevyhorel alebo nerobil Silvester uprostred marca. Nekupoval som ju tu a ani to moc nemá súvis s expedíciami. Používam ju v tomto:
kopter11.jpg

Na iné fóra niet času, ale princíp nabíjania je rovnaký, preto sa pýtam tu.
A práveže by to nemala byť low end batéria, tak ma to trochu zaskočilo. Stála cca 200 €, 6600 mAh :twisted:
Ale díky petos.
Mitsubishi Pajero Metal top || Bruder CAT 246 RC conversion || Hexakopter XL
--
HITEC Optic 6 sport 40 MHz, 59 kanál
Graupner MX-12, 2,4 GHz
---------------------------------------------
project Nissan Patrol GR Y60
project Suzuki Jimny 2010
Obrázok užívateľa
JanoS
 
Príspevky: 365
Registrovaný: Sob 22. Jan 2011 18:41:05
Bydlisko: Viničné/BA/MT

Re: vybitá Li-Pol batéria

Poslaťod petos » Str 07. Mar 2012 16:34:24

napisal som ti postup co som zatial musel aplikovat 2x.ked som mal Li-po podvybitu.
TRX6
SCX10
Obrázok užívateľa
petos
 
Príspevky: 718
Registrovaný: Sob 22. Jan 2011 15:11:05
Bydlisko: BB

Re: vybitá Li-Pol batéria

Poslaťod JanoS » Štv 08. Mar 2012 0:27:02

Petos, funguje to. Zo začiatku sa zdalo že to nepôjde, ale pri cca 3,2V sa to spamätalo a momentálne už balancujem na všetkých 4 článkoch rovnako. Dík.
Mitsubishi Pajero Metal top || Bruder CAT 246 RC conversion || Hexakopter XL
--
HITEC Optic 6 sport 40 MHz, 59 kanál
Graupner MX-12, 2,4 GHz
---------------------------------------------
project Nissan Patrol GR Y60
project Suzuki Jimny 2010
Obrázok užívateľa
JanoS
 
Príspevky: 365
Registrovaný: Sob 22. Jan 2011 18:41:05
Bydlisko: Viničné/BA/MT

Re: vybitá Li-Pol batéria

Poslaťod lestenka » Uto 13. Aug 2013 13:56:45

Caute nechcem zakladať novu tému ale už mi prišla baterka lipol turnigy 5000mah 7,4v 2s 20 c a ako som bol zvyknutý pri nimh baterkach že prvé nabijanie bolo malim prudom tak chcem vediet ako ma byť prvé nabijanie tej lipolky.
fuck
1:10 Axial SCX 10 cf 100
1:10 Traxxas slash 2wd VXL
1:10 Tamiya TT 01 rally ford escort
1:10 tamiya MO-5 mini cooper
1:10 Axial SCX 10 Toyota hilux
1:10 Thunder Tiger AT 10 es
1:10 Vattera ascender chevy blazer K5
Obrázok užívateľa
lestenka
 
Príspevky: 256
Registrovaný: Pon 07. Jan 2013 3:34:23
Bydlisko: B.Bystrica

Re: vybitá Li-Pol batéria

Poslaťod petos » Uto 13. Aug 2013 17:21:53

Nic specialne robit netreba.
ked budes Li-po nabijat mensim prudom je to setrnejsie k baterii a nabijes ju viac "doplna".
Ked ju budes nabijat povedzme 1C co je 5A prudom, tak par krat bezproblemov, ale potom sa moze nafuknut a samozrejme ju nenabijes tak, ako ked tam pustis prud pod 1A.

Este ti odporucam na Li-polke mas okrem hrubych vodicov(cerveny a cierny) aj 3 tenke vodice s JXT konektorom.
Ten treba pred nabijanim pripojit do balanceru na nabijacke. A potom nastavit nabijanie balancerom.
balancer kontroluje napatie na clankoch(v 7,4V Li-po mas 2 clanky) a dohliadne na to, aby si bateriu rovnomerne nabil.

Navod od nabijacky mas?Tam je to prehladne napisane.
TRX6
SCX10
Obrázok užívateľa
petos
 
Príspevky: 718
Registrovaný: Sob 22. Jan 2011 15:11:05
Bydlisko: BB

Re: vybitá Li-Pol batéria

Poslaťod lestenka » Uto 13. Aug 2013 18:40:46

A petos neveš ako na nabíačke equilibrium mini v 2 nastaviť balancovanie v plane o tom nepisu a ked pichnem balancer do nabíjačky sa nič nemení nič tam neukazuje že má pripojený balancer 8-) 8-)
1:10 Axial SCX 10 cf 100
1:10 Traxxas slash 2wd VXL
1:10 Tamiya TT 01 rally ford escort
1:10 tamiya MO-5 mini cooper
1:10 Axial SCX 10 Toyota hilux
1:10 Thunder Tiger AT 10 es
1:10 Vattera ascender chevy blazer K5
Obrázok užívateľa
lestenka
 
Príspevky: 256
Registrovaný: Pon 07. Jan 2013 3:34:23
Bydlisko: B.Bystrica

Re: vybitá Li-Pol batéria

Poslaťod gino » Uto 13. Aug 2013 19:40:27

A čo takto prečítať si manuál od nabíjačky ?
To bolo prvé čo som hľadal a ak mám pravdu povedať tá nabíjačka je akási divná :?

Nemá samostatnú položku Lipo balance - alebo sa o nej v manuáli vôbec nič nepíše

Je tam Lipo charge - http://www.pelikandaniel.com/dld/Eq-MiniV2-manual-CZ.pdf strana 3 sa venuje nabíjaniu Lipo
" Pokud chcete během nabíjení vidět napětí na jednotlivých článcích sady, stiskněte krátce kl. INC nebo DEC.s. "

Takže stačí len čítať , prípadne hľadať :idea:

Ja nabíjam Lipo ak mám čas v rozmedzí 2-3 A a pri rýchlom nabíjaní niekedy aj 6A
Scania R470 4x2 Fast § Furious
Scania Longline 6x4 Assasins Creed
MAN 10x4x6 + podvalník
Tatra 8x8 kolos ( dolaďovanie )
DRIFT 4EVER
Obrázok užívateľa
gino
 
Príspevky: 410
Registrovaný: Pia 08. Apr 2011 9:57:48

Re: vybitá Li-Pol batéria

Poslaťod petos » Pia 16. Aug 2013 22:01:35

Gino dakujem za odkaz na navod. Len teraz som sa k tomu dostal.
Nabijacka nie je divna, je len jednoducha, nech tam obsluha nic nepokazi ;)
Ak balancer nemozes/nechces vyuzit, zapojis cisto len silove vodice.

A este znacka baterii (6A nabijanie)

Lestenka:
Samotatnu polozku to nema, pretoze v programe pre Li-po nic ine nie je.
Cize pripojis bateriu (vsetky vodice tam kam patria) a nabijas cez Li-po Charge. (v turnigy nabijackach by to bolo Li-po Balance)
TRX6
SCX10
Obrázok užívateľa
petos
 
Príspevky: 718
Registrovaný: Sob 22. Jan 2011 15:11:05
Bydlisko: BB


Späť na Motory, servá a pohon vozidla

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 0 hostia

cron