Preklad pravidiel od Čížu a Rauna - dúfam že nebude vadiť že v Českom jazyku
PRAVIDLA 2015 C.E.S.T
Popis vozidla:
• Do závodu nastupují vozidla v měřítku 1:8 – 1:12
• Povoleny pouze plastové (plast PSH..), dřevěné, kovové karoserie
• Auto musí mít přední, zadní nárazník, čelní sklo (Street class)
• Uzavřené karoserie (například pajero) musí mít dveře
• Auta bez střechy nebo s průhlednými skly musí mít kompletní interiér (palubní deska, sedačky, výplně dveří). Pokud je auto vybaveno prosklenou střechou, musí mít ochranný rám v proporcích ke karoserii. . Rozměry karoserie musí být proporční vůči podvozku. Pro Ultimate class je povolen poloviční interiér (např. z lexanu). Rozměry karoserie musí být proporční vůči podvozku. Stejně tak pokud je model vybaven staženými okny.je povolen poloviční interier (lexan např. SCX)
• Stejné obutí na všech kolech
• Povoleno zatáčení pouze přední nápravy
• Baterie musí být pevně spojena s podvozkem, nesmí být instalována na nápravách nebo na lincích
• Minimálně 50% pneumatiky musí být zakryto karoserií(včetně fenderů)
• DIG a jemu podobné přístroje nejsou povoleny (připojování a odpojovaní jednotlivých naprav je povoleno)
• Šasi typu Axial SCX a Tamiya XC/CC/TA jsou povoleny
• Crawler šasi a nosníková šasi nejsou povoleny
• Minimální rozvor: 230 mm
• Minimální šířka: 190 mm měřeno na vnější straně pneumatik
• Vozidla musí být kompletně dokončena. (nelze startovat s rozdělaným projektem)
• Doporučena vodotěsná elektronika
Homemade podvozky:
• Každý doma zkonstruovaný podvozek bude posuzován individuálně.
• Rozměry podvozku (v měřítku 1:8 – 1:12) musí měřítkově sledovat svůj vzor 1:1 (např. RC Modelex, Gelande, Axial)
• Karoserie musí být proporční vůči podvozku.
• Model musí respektovat požadavky třídy Street nebo Ultimate, jinak nebude do závodu vpuštěn.
Tlumiče:
• Jsou vyžadovány 4 tlumiče ve vertikálním nebo horizontálním namontování (+ - 20° odchylka od vertikální nebo horizontální osy).
• Model je možné osadit také listovým odpružením, popřípadě kombinací listové odpružení + péra nebo listové odpružení + tlumiče (+ - 20° odchylka od vertikální nebo horizontální osy)
• Nejsou povoleny crawler styly montáže, tedy velké úhly.
Pohon:
• Pohon pouze jedním motorem (střídavý nebo stejnosměrný)
• Velikost, druh ani kapacita baterie nejsou limitovány
Naviják a další vyprošťovací vybavení:
• První 3 použití navijáku jsou bez penalizace. Každé další připojení k navijáku je penalizováno +5 body (penalizace platí pro vytahované vozidlo)
• Vozidlo může být vybaveno vyprošťovacími plechy (max. rozměry 120x40x5mm). V průběhu závodu musí být pásy připevněny na vozidle (nelze je mít v kapse). Použití musí být stejné jako v realitě (přejezdy, nájezdy, vyprošťování). Jiné doplňky jako kanistry, scale baterie apod. nemohou být použity k vyproštění vozidla.
Trénink:
• Trénink mimo závodní trasu je povolen dle libosti a není nijak omezován. Nesmí se však rušit aktuální závodník na trati.
Závod:
• Čas je méně důležitý než scale vzhled
• Závodník startuje s +200 body
• Po skončení závodu jsou přičteny penalizace
• Vyhrává závodník s nejnižším počtem bodů
• Průměrná šířka branky je 260 mm
• Dotek branky +15b (karoserii nebo čímkoli co je její součásti)
• Dotek auta rukou +30bodů (převrácení zpět na kola, zachycení při pádu) neplatí pro servis na autě nebo výměnu baterie
• Závodník musí projet všechny branky sekce v daném směru. Neprojetí branky +30b
• Oprava v rámci sekce je povolena v rozsahu 1x 5 minut.( V případě překročení času pro opravu jsou závodníkovi přičteny penalizace za neprojeté branky. Zbytek týmu pokračuje v závodu a penalizovaný závodník se k týmu připojí u další sekce.) (závodník by měl být diskvalifikován)
• Závodník startuje do závodu pouze s jedním autem
• Na trat nesmí vstupovat žádné osoby krom závodníka a rozhodčího. (Případné výjimky určí rozhodčí příslušné sekce. Např. fotograf)
• Časový bonus: Nejrychlejší závodník v dané sekci dostává bonus -20b
• Časový limit na sekci je 30 minut
Povinné vybavení (chybějící vybavení penalizováno 20b)
• Naviják (funkční nebo atrapa)
• 1 Expediční box
• 1 Tažné lano funkční
• 1 kanystr
• Stěrače – ne samolepky
• Lékárnička
• SPZ dle místních předpisů
• Přední a zadní světlomety (2x bíla v předu; 2x červená vzadu)
• Pull-pal nebo kotva
• Vyprošťovací nájezdy (plechy)
Street class:
Jakékoli chybějící součásti, nebo součásti proti pravidlům vedou k diskvalifikaci
• Karoserie z tvrdého materiálu (PSH, dřevo, kov) NE LEXAN
• Kompletní přední maska s nárazníkem
• Zadní nárazník
• Povoleny disky velikostí 1.55; 1.7; 1.9
• Maximální průměr pneumatik: 110mm
• Kola nesmí vylézat o více než 50% mimo karoserii. V případě rozšíření pomocí fendru je povolen maximální přesah 6mm
• Minimální šířka karoserie: 160 mm
Scale bonus za proporci pneumatik:
110 – 105 mm 0b
104,9 – 100bb -15b
Méně než 100 mm -25b
Ultimate class:
• Všechna auta, která nesplní street class
• Karoserie z lexanu nebo pevného materiálu. (-10b bonus za tvrdou karoserii)
• Minimálně 2 kola musí být částečně kryta pod karoserii. (nemusí být zakryti fendry)
• Truggy a trubková šasi jsou povoleny
• Minimální šířka karoserie: 150 mm (měřeno od dveřní kliky bez zrcátek)
• Šířka nárazníku nemusí být totožná s šířkou masky
• Kola nesmí byt předsazeny před přední nebo zadní nárazník
• Povoleny disky velikostí 1.55; 1.7; 1.9; 2.2
• Maximální průměr pneumatik: 120mm
Vozidla nesplňující kritéria Scale class se automaticky řadí do Ultimate. Pravidla Ultimate stále platí
Bodové hodnocení pro sezonu:
1. Místo 20b
2. Místo 18b
3. Místo 15b
4. Místo 12b
5. Místo 10b
6. Místo 8b
7. Místo 6b
8. Místo 4b
9. Místo 2b
10. Až xx místo 1b
Pre realne zobrazenie ako to vyzera na pretekoch :
https://www.youtube.com/watch?v=r9tAFF8y40c a
https://www.youtube.com/watch?v=Aj4f2YBz1Vw