od JanoS » Str 12. Dec 2012 21:38:29
Nie nemám takú istú, ale princíp pri nabíjaní li-poliek je podobný. V princípe ide o to, že servisný konektor je schopný identifikovať počet a kondíciu článkov v batérii. Li-Pol (ky) nesmieš "podbiť" pod hodnotu 3.3 resp. 3,2 V na článok pretože môže dôjsť k ich zničeniu. Na to aby sa to nestalo slúžia "pípaky", ktoré upozorňujú na kriticky stav napätia, prípadne sú batérie odstavené riadiacou jednotkou v modely. V závislosti od počtu článkov v akumulátore by sa malo na nabíjačke dať nastaviť koncové celkové napätie, kedy by mala nabíjačka prerušiť nabíjanie aby nedošlo k poškodeniu akumulátora. T.j. dvojčlánková 2x4,2V = 8,4V , trojčlánková 3x4,2 = 11,6V atď. Niektoré nabíjačky sú vybavené tzv. balancerom, ktorý "dorovnáva" kapacitu jednotlivých článkov až do maximálne 4,2V na článok. To je možno to nabíjanie po článkoch. Podľa toho koľko článkov má baterka, tak nabíjačka odstaví články ktoré sú nabité na 4,2V a ostatné články dotlačí už bez nabíjania toho článku ktorý je nabitý.
Mitsubishi Pajero Metal top || Bruder CAT 246 RC conversion || Hexakopter XL
--
HITEC Optic 6 sport 40 MHz, 59 kanál
Graupner MX-12, 2,4 GHz
---------------------------------------------
project Nissan Patrol GR Y60
project Suzuki Jimny 2010