26. -28.06 2015 – Expedícia Revúca – Hotel Hrádok

  • Views 0
  • Rating 12345

V dňoch 26. -28.06 2015 zorganizoval modelársky klub Ambasador z Revúcej akciu pre expedičné modely, ktorá sa konala neďaleko Jelšavy v blízkosti Ochtinskej aragonitovej jaskyne.

V piatok sa začali zbiehať na miesto konania prví účastníci, ktorým organizátori pripravili pekné privítanie v zrubovej chate pod hotelom. Poniektorí sa venovali posledným úpravám na modeloch, iní zase živo diskutovali s ostatnými kolegami modelármi.

V sobotu ráno prebiehala registrácia prihlásených účastníkov, pričom každý registrovaný vodič a sprievodná osoba dostali pozornosť v podobe darčekových predmetov od sponzorov akcie a tričko k expedícii. Registrovaných modelov bolo 32. Tie sa zúčastnili expedície a boli pripravené 3 náhradné modely. Následne sa pripravoval štart expedície. Po príhovore organizátora a organizačných pokynoch sa pohla kolóna vozidiel smerom k prvej etape. Cesta spočiatku viedla ujazdenou lesnou cestou, ale po chvíľke jazdy sme z nej odbočili a pokračovali strmým klesaním do dolinky, kde sa nachádzala sekcia s vývratom a potokom. Vývrat organizátori šikovne využili a vybudovali na ňom cestu pre modely. Tu museli byť vodiči veľmi opatrný, aby nedošlo k poškodeniu modelu v dôsledku jazdeckej chyby. Po prekonaní tejto časti trasa pokračovala ďalej po potoku a následne sa výjazdom pokračovalo do lesa. Svah tu však bol strmý a bolo potrebné použiť naviják. Kto ho nemal, mohol požiadať buď o pomoc niekoho s navijákom,  alebo skúsiť našu známu fintu s „veveričkou“. Pokiaľ neviete, čo je „veverička“, tak tento pojem sa zvykne používať pri problémoch modelu na trase. Stačí povedať, „aha, veverička“, ukázať na strom a pomôcť modelu vyjsť stúpanie nohou, prípadne rukou J Cesta pokračovala strmo nahor a nakoniec nás doviedla k nádhernej kamennej sekcii. Boli pripravené dva prejazdy touto kamennou sekciou – ľahší a ťažší variant. Tu museli organizátori niektoré časti vopred upraviť, aby boli pre modely zjazdné, ale musím pochváliť, náramne som si túto časť užil a veľmi sa mi páčila. Myslím, že v tom nebudem jediný. Prekonali sme kamene, pokračujeme ďalej lesom. Po ceste sme natrafili na niekoľko veľkých kráterov a takmer okamžite začali vznikať dohady o tom, čo ich spôsobilo. Najviac tipov padlo na letecké bomby. Od kráterov to trvalo už len chvíľu a boli sme späť na ceste ku chate, kde už na nás čakalo pripravené pohostenie v podobe guláša, piva a kofoly.

V popoludňajších hodinách nasledovala druhá etapa expedície. Najprv sme však navštívili Ochtinskú aragonitovú jaskyňu, čo považujem za príjemné spestrenie akcie. Po exkurzii sme mohli pokračovať v našej trase. Odbočili sme z parkoviska do lesa strmým klesaním, naša trasa pokračovala súbežne s príjazdovou cestou k jaskyni. Táto časť trasy bola skôr oddychového charakteru. Po pár sto metroch sme križovali predmetnú príjazdovú cestu a pokračovali stúpaním nahor. Na jeho konci nás čakal drevený most. Osobne ma prekvapila precíznosť a snaha organizátora pri jeho výstavbe. Klobúk dolu, páni. Po jeho prekonaní sme pokračovali po zvážnici smerom ku chate, kde pre všetkých vodičov bolo nachystané prekvapenie v podobe spomienkovej plakety, ktorá nám všetkým bude pripomínať príjemne strávené chvíle na tejto akcii.

Po konci druhej etapy nasledoval voľný program, pričom sme sa snažili využiť naplno všetky možnosti, ktoré poskytovalo okolie hotela. Deti hrali minigolf a kto chcel, mohol využiť aj hotelový bazén a saunu. Tie poskytovali príjemný relax po celodennom chodení. Večer sa grilovalo a väčšina vodičov sa pripravovala na nočnú etapu. Hral sa aj RCball s modelmi, ale len jeden zápas (6 áut) s výsledkom 10:5 pre “mladých”. Nenašlo sa viac odvážlivcov, ktorí by riskovali poškodenie svojich modelov.

Nočná etapa bola pripravená v orientačnom duchu. Trasa bola naznačená svietiacimi tyčinkami v určitom farebnom poradí. Tím tvorili dva modely s vodičmi a ľubovoľným doprovodom. Organizátor pripravil aj päť kontrolných stanovíšť s komisármi. Štartovalo sa o 22:00 hod. v päť minútových intervaloch. Spočiatku to bolo jednoduché, ale naskytli sa aj križovatky, kde sa členovia tímu museli rozhodnúť, kadiaľ budú pokračovať ďalej. Niektorým posádkam to pekne zavarilo a zle odbočili, prípadne vynechali kontrolné stanovište a to pre nich znamenalo diskvalifikáciu. Časť nočnej etapy viedla aj po trase druhej etapy, avšak v opačnom smere. Zážitok bol prejsť najmä drevený most a to iba s osvetlením modelu. Samozrejme, že pri prechode posádky bol k dispozícii komisár, ktorý nám svietil pod nohy. Časovo bola nočná etapa vcelku vyrovnaná a o konečnom výsledku rozhodoval najmä prejazd kontrolnými stanovišťami.

Prišla nedeľa a tá sa už tradične niesla v trialovom duchu. Boli pripravené dve trate, ktoré boli postavané najmä na preverenie šikovnosti modelára pri ovládaní svojho auta. Miestami boli bránky umiestnené tak, že človek pri nich takmer ani nedýchal. Po odjazdení všetkých pretekárov už nasledovalo len vyhlasovanie výsledkov v triale a výsledkov v nočnej etape. Po vyhlásení sme sa už len rozlúčili a vybrali sme sa do svojich domovov.

Záverom by som už len chcel poďakovať modelárskemu klubu Ambasador z Revúcej za zorganizovanie tejto peknej akcie a taktiež v ich mene ďakujeme sponzorom MAMUT PUB Revúca, SMZ Jelšava, NOTES Slavošovce, Mestské lesy Jelšava, LIANELA Revúca, LB MINERALS Košice, Prvá stavebná sporiteľňa, MIKAR Revúca, ORALEX Revúca, JAKA SIGN Revúca, Pekáreň BELÁK Revúca, TRANSTAV Revúca, SCHRACK Technik Martin a Mesto Revúca  za ich pomoc pri organizácií akcie.

 

S pozdravom organizačný tím RCexpedition

 

Záverom prikladáme celkové výsledky všetkých súťaží:

 

SÚŤAŽ O NAJKRAJŠÍ MODEL:

  1. Michal Brtáň – 7 hlasov (vzdal sa ceny, pretože úprava jeho modelu bola kolektívna práca účastníkov expedície)
  2. Peter Hruška – 6 hlasov (podelil sa o cenu s Michalom)

 

NOČNÁ ORIENTAČNÁ SÚŤAŽ DRUŽSTIEV:

  1. Tomáš Hollý / Kamil Blačšák – 29:25   min.
  2. Maťko Zeman / Robert Bráz – 31:14   min.
  3. Peter Lavrík / Ľubomír Klobušický – 35:04   min.
  4. Lukáš Kutaj / Patrik Fulerčík – 36:06   min. (34:48 + penalizácia 100 sek.)
  5. Milan Strieborný / Michal Antol – 49:15   min.
  6. Peter Hruška / Tomáš Živčic – 53:16   min.
  7. Pavol Poliak / Peter Marko –  DNS (vynechanie 1 kontroly)
  8. Lukáš Semančík / Stanislav Ďurík – DNS (vynechanie 2 kontrol)

 

TRIAL LEXAN:

  1. Peter Marko/marco – 45 TB
  2. Anton Rusňák ml./olaf – 50 TB
  3. Lukáš Kutaj/taurus – 55 TB
  4. Peter Lavrík/peter509 – 88 TB
  5. Tomáš Hollý/hollyml – 95 TB

 

TRIAL ABS:

  1. Pavol Poliak/palopolo – 45 TB
  2. Peter Hruška/pera2008 – 115 TB
  3. Stanislav Ďurík/stanley – 235 TB
  4. Ľubomír Klobušický/junior – 310 TB
  5. Kamil Blaščák/kamil – 590 TB

 

TRIAL ŽIACI:

  1. Patrik Fulerčík/paťo – 210 TB
  2. Martin Zeman/maťko – 250 TB
  3. Tomáš Strieborný/soskáčik – 510 TB
  4. Martin Hollý – 730 TB

U tohoto článku nemôžete pridávať komentáre.