- Views 0
Písal sa rok 2014 a v hlave jedného z nás skrsla myšlienka vybudovať trialovú trať v Banskej Bystrici. Slovo dalo slovo a doslova v každej voľnej chvíli sa budovalo. Kto mohol, priložil ruku k dielu, realizoval svoje nápady a vízie.
Bol vytýčený termín akcie a všetci sme sa na tento deň tešili. I keď to vyzeralo, že počasie nám nebude priať, napriek tomu bola na tejto akcii veľmi pekná účasť. Z 30 prihlásených pretekárov sa nakoniec dostavilo 25.
Hneď ráno po mojom príchode sme ešte vytyčovali trať tyčkami, mohla nasledovať krátka rozprava a vysvetlenie bodovania. Po rozprave sa mohlo štartovať. Nikto z nás ani len netušil, ako to bude vyzerať, koľko to bude trvať a koľko trestných bodov získame. Prvý sa vydal na trať Peťos, ktorý sa do toho pustil s vervou. Po pár minútach jazdy však ostal stáť. Musel 2x meniť baterky vo vysielačke, nakoľko jeho auto vypovedalo poslušnosť. Pomaly ale isto mu začala na krk dýchať ďalšia posádka, ktorá ho rýchlo dobiehala. Nakoniec sa nám podarilo vybudovať si pred nimi náskok a celú sekciu sme prešli za 35 minút. Najrýchlejší na trati bol Andrej (Leštenka), ktorý ju doslova preletel za 13 minút. Ale je otázne, kto si to užíval viac. Či ten najrýchlejší, alebo ten, čo mal najčistejšiu jazdu. Všetci sme sa však pri výsledkovej tabuli zhodli, že najviac si to užil Milan (Sosky), ktorý sekciu prešiel za rekordných 57 minút.
Nástrahy trate sa podarilo prejsť všetkým a pomerne úspešne. Po prejdení sekcie všetkými účastníkmi sa nám vonku ale rozpršalo. Ale nás „expedičákov“ nejaký dážď len tak nerozhádže. Rozhodli sme sa pokračovať a ísť celú sekciu naspäť. Tentoraz to bolo však oveľa zaujímavejšie. Všade bolo blatko, ktoré vedelo pekne zamotať situáciu. Najmä v sekcii s bočným náklonom, kde asi väčšine utekala zadná časť auta na tyčku, čo mohlo znamenať trestné body. Ďalší problém vznikal na pontónovom moste, kde bol tiež nános blata a veľa posádkam sa tam šmýkalo. Bolo treba ísť s rozumom a citlivým prstom na vysielačke. Za ním nasledoval prudký výjazd. Tu veľa záležalo od rozloženia hmotnosti, váhy modelu a pneumatík. Mne sa ho podarilo vyjsť bez väčších problémov. Problémy narobili aj serpentíny, najmä tým posádkam, ktoré mali dlhší rázvor na aute. Museli sa vykrúcať na viac krát, ale všetci to úspešne zvládli. Po odjazdení sekcie smerom naspäť sme začali sčítavať výsledky a vyhodnocovať pretek. Asi všetci sme sa zhodli, že dážď pridal tomu na atraktivite a zároveň prebiehala aj diskusia, ako to bude prebiehať v blízkej budúcnosti. Naši priatelia z Revúcej navrhli, že ďalší pretek by mohol byť u nich na domácej trati. Ja osobne sa na to teším a dúfam, že sa vám tento pretek páčil tak, ako mne.
Na záver už len pridávam kompletné poradie:
- Olaf – 130 TB
- Tony – 190 TB
- Neger – 200 TB
- Peter509 – 260 TB
- Cerno – 310 TB
- Murgi – 370 TB
- Peter – 390 TB
- Hollyml. – 430 TB
- Jaro – 480 TB
- Matys – 500 TB
- Nico – 530 TB
- Leštenka – 600 TB
- Peťos – 850 TB
- Šaman – 880 TB
- Marco21 – 960 TB
- PaloPolo – 1010 TB
- Marcel – 1080 TB
- Sosky – 1120 TB
- Mimimik – 1220 TB
- Damian – 2980 TB
Diskvalifikovaný:
Fojto – závada na aute
Sosky junior – nenastúpil do druhej sekcie
Matúš – nenastúpil do druhej sekcie
Jozef – závada na aute
Ludo44 – závada na aute
S pozdravom organizačný tím RCexpedition