Dobre, myslim, ze sa nerozumieme. Tak tu spravime trocha jasno...
To co tvrdis ty Hollyml, plati pri natacani oboch naprav - priklad LKT traktor. /lave kola sa tocia stejnou rychlostou a prave zas inou stejnou rychlostou, nakolko kolesa nakreslia po otoceni vozidla o 360stupnov iba 2 kruznice./ Pokial nataca jedna naprava, tak sa pri natacani a otvorených difoch a otvorenom medzinapravaku - v mojom pripade odpojeneho predku bude KAZDE KOLESO TOCIT INOU RYCHLOSTOU, t.z., nakresli 4 kruznice s rozlicnym obvodom, výsledkom coho je nulove trenie. Takze uz len pri 4WD a otvorených diferakoch kolesa maju tendenciu smykat po povrchu,trenie narasta, nakolko zadne budu tlacit predok von zo stopy. Pri diff-lock a 4WD sa gumy krivia na asfalte este viac = az hroza. Aby sme sa tu zbytocne nezamotavali, prikladam jednoduche video, ktore vam vsetkym objasni, co sa tu snazim vysvetlit:
Netreba to pozerat cele, staci to potiahnut na 1min 30s
Ako z animacie vyplyva, pri vytoceni sa kazde koleso kruti inou rychlostou. Kazda sipka ma inu dlzku. Samozrejme pohon quattro je uplne o niecom inom, ze... Ak ma niekto ine video, ktore to znazornuje lepsie, mozete tu pre doplnenie pripnut.
https://www.youtube.com/watch?v=Qf4olJePJVETakze zaver tejto temy je asi nasledovny:
ziadne trenie = 2WD + otvorene diferaky = najnizsia spotreba a opotrebenie mechanických casti
maximalne trenie = 4WD + diff lock = vyssia spotreba a max. opotrebenie pohyblivých mechanických casti
vsetky ostatne moznosti uzatvarania difov uz maju za následok aspon minimalne a vacsie trenie.
Hollyml a aj ostatni - dik za pozornost a zapojenie sa do debaty.