Zle baterie vies diagnostikovat 2 sposobmi.
1. pohladom
Su nafuknute, poskodeny obal.
2. ked ich pripojis na poriadnu nabijacku
napr : accucel
https://hobbyking.com/en_us/turnigy-accucel-6-80w-10a-balancer-charger-lihv-capable.html?___store=en_usLi-po nabijas vzdy tak, ze ich pripajas ako silovymi vodicmi (tie dva hrube, cerveny a cierny) tak aj 3 tenkymi. Tie idu do balancera.
Tie 3 tenke sluzia na rovnomerne nabijanie Li-po v balanc rezime.
ide totiz o to, ze kazdy clanok ma iny vnutorny odpor, co sa prejavi prave ked nabijas baterie cez 2 silove vodice.
Vsetky Li-pol baterie sa skladaju z clankov 3.7V , niektore iba z 2 clankov zapojenych do serie, ine baterie zo 4 clankov. zapojenych do serie a paralelne.
Samozrejme, cim viac spojov, tym rastie sanca, ze aj spoje nemusia byt prevedene kvalitne.
Mne sa napriklad stalo, ze sa mi kontakt na jednom clanku takto prehrdzavel.
balancer ti ukaze, ci mas kontak na kazdy clanok. Ked ti vyhodi error connection. Tak vies ze je nieco zle s bateriou.
Ked ti ukaze napatie na clankoch, dalsia diagnostika je, ci maju skoro rovnake napatie. Moze sa stat ze jeden clanok ti ukaze aj o 1-volt nieco ine ako druhy. To je dalsia chyba baterie. ked su clanky napatovo rozhodene, ten co mavyssie napatie, sa snazi dobijat ten s mansim napatim.
To mensie napatie ma ale daku pricinu, napriklad vacsi vnutorny odpor. Ten sposobi, ze ked nabijas bateriu, tak nejde rovnaky prud do oboch clankov a rozhodis ich.
Balancer strazi aby aj roznorode clanky si nabijal optimalne. Teda, ze do kazdeho natlacis prud na rovnaku kapacitu. Len pri jednom clanku to moze predstavovat 5200mAh, druhy clanok v baterii potebuje 5600mAh na plnu kapacitu.
Cim viackrat opakujes nespravne nabijanie, tak tym viac rozhadzujes clanky v baterii. Ze ti zacnu robit taketo hluposti.
Predpokladam, ze ked auto nedokaze vyjst do kopca, tak ale pokrutis volantom a servo zatoci.
Riesenie: poriadna nabijacka. Ty si musis precitat manual co k nej je.
Toto je navod na E-station, sedi aj na Accucell a jeho dalsie klony. software maju rovnaky
http://www.rcm-pelikan.cz/dld/e_Station_BC_6_navod.pdfA predpokladaj, ze tie baterky aj ked pripojis na poriadnu nabijacku, tak uz nikdy nebudu v top stave. Pri nasich autach to az tak nevadi, ale pokles kapacity baterie citime dost. A kapacita ide ako prva do prdele, ked sa spravas zle k bateriam.
Ja pri poklese z 5000 mAh na 3500, uz vyhadzujem baterky. Ta bateria ked ju dam do auta vydrzi jazdit 10 minut a uz mi regulator hlasi nizke napatie a odpoji motor.
Rataj s tym, ze koli vnutornemu odporu baterie, vnutorny odpor vodicov cez ktore nabijas, odpor konektorov, to vsetko musi prekonat nabijaci prud, pokial sa ulozi v baterii. Kazdy odpor znamena straty.
Cize aj novu baterku ked nabijam kapacita 5000, tak nabijacka mi do nej natlaci 5200-5300. Vsetko navyse su straty ktore v mieste odporu sa vyziaria ako teplo.
preto sa odporuca nabijat baterie pod dohladom. Nieco sa pokazi a vsetok prud moze zahrievat li-polku tak, ze zacne horiet. pripadne zacne plynovat, nafukne sa a potom ju ten tlak roztrhne a ako sa uvolni horlavy plyn, zacne to horiet.
Nespravny rezim na nabijacke toto dokaze spolahlivo tiez. Prebijas bateriu vysokymi prudmi, zacne horiet.
Cital som, ze maximalne 1/10 kapacity baterky je nabijaci prud ktory tepelne dokaze bateria absorbovat.
Cize ked mas 5000mAh, 1/10 je 500mAh.
Dalsia podstatna vec su vodice a konetory v aute. dalsie vnutorne odpory, kde mas straty, ktore vedu k predcasnemu poklesu napatia. ideal je mat co nahrubsie kable na co najkratsej vzdialensoti a bez spojov.
To sa ale dosiahnut neda. mas min. 2 spoje bateria /regulator/motor. Mozes tam mat zly kontakt. Konektory mozu byt smejdy, co nie su stavane na take pouzivanie.
Tam je recept jednoduchy. Vymenit za poriadne konektory napr 4mm
https://www.dhgate.com/product/50x-sets-4-0mm-4mm-gold-bullet-connector/100922223.htmltie su navrhnute na dost amperov. (100A by mali dokazat dat)
Priemer vodicov. Medzi bateriu a motor dat aspon prierez 2.5mm silikonovy kabel. Pojde to aj na tensich, ale zvysujes vnutorny odpor kablu.
Zase aha, motor HPI GT 550 je zrut, a veselo si si v scx 10 cuca okolo 1 ampera. (5000m mAh vydrzi okolo 1h15min az 1h30 min, podla terenu) ked motor zablokujes, tak odber rastie do nebies. A vtedy nieco povoli.
Pre RTR auta z obchodu je toto normalne. Poriadna nabijacka by ich predrazila, elektroinstalacia pouziva casto tamyia konetory.
To su smejdy.
hadam jedine poriadne spravene konektory na RTR ma Traxxas . V TRX 4 mas zase ale ine problemy(serva diferakov a prevodovky)
takze poriadna nabijacka, asi(nove baterie), prerobit elektroinstalaciu v aute.
A bude ti to jazdit ako ma